MG runder for første gang 300.000 solgte biler i år i Europa. I Danmark stiger salget 160 procent og gør MG til det bedst sælgende Kina-mærke.
MG begynder at ligne en af vinderne i udskilningsløbet mellem de mange kinesiske bilmærker, der prøver lykken i Danmark og resten af Europa.
I årets første 11 måneder har MG solgt 2.932 biler i Danmark. Det er en stigning på 160 procent. Dermed rykker MG fra sidste års placering som nummer 24 i Danmark til nummer 17. Samtidig overhaler MG landsmændene Polestar, BYD og Xpeng på vejen, så MG nu er det mest solgte blandt de flere end 20 nye kinesiske bilmærker, der er kommet til Danmark siden 2022.
Hybrider hitter i Europa
Stigningen er bemærkelsesværdig, fordi MG er blandt de Kina-mærker, der er hårdest ramt af EU’s told på kinesiske elbiler. MG’s ejere, statsejede SAIC Motors, ville ikke samarbejde med EU om at give indblik i omfanget af statsstøtte. Derfor er MG blandt de kinesiske bilmærker, der efterfølgende blev pålagt den højeste straftold for ‘unfair konkurrence’ på i alt 45 procent.
Omvendt har MG øget salget i Europa med hybriderne MG HS og MG 3. På tværs af Europa har MG år-til-dato solgt 137.000 hybridbiler, en stigning på næsten 300 procent.
Samlet er salget i Europa i år steget næsten 30 procent, så MG for første gang runder et årligt salg på 300.000 biler i Europa i 2025.
MG selv forklarer blandt andet væksten med tilstedeværelse i stadig flere lande. MG har i dag 1.300 forhandlere i 34 europæiske lande.
Dansk forhandlernet fordoblet
Også i Danmark udvider MG sit danske net af forhandlere. Alene i løbet af i år er antallet af MG-forhandlere fordoblet, så det nu er oppe på 17 forhandlere spredt ud over Danmark.
Dermed adskiller MG sig fra kinesiske konkurrenter som Nio, Firefly, Zeekr og Xpeng, der højst har det halve antal forhandlere. Alt andet lige giver flere forhandlere flere danskere mulighed for at prøve MG’s biler.





