Honda forsøger sig endnu en gang med en spektakulær reklamevideo. Denne gang med en – bogstaveligt talt – håndholdt fremvisning af alle fabrikkens produkter.
Sommertid er agurketid. Også i bilindustrien, der typisk tager en pause fra de store bilnyheder, inden det atter går løs med septembers store biludstilling i Frankfurt.
Dermed er der også frit slag for de mere fantasifulde forsøg på at skaffe sig opmærksomhed. Honda gør det med en anderledes reklamevideo, der har fået titlen The Hands – hænderne. Det kan man i hvert fald ikke kalde falsk markedsføring, når man har set den knapt to minutter lange og særdeles håndholdte fremvisning af alle Hondas produkter – fra plæneklippere til jetfly. Se selv med her på linket til Honda – The Hands.
Honda lavede en lignende video i 2003, der blev en kolossal succes med over 5 mio. visninger på YouTube. Videoen, med titlen Honda the Cog – Hondas tandhjul, er bygget op som en klassisk opstilling af dele, der langsomt falder over hinanden i en fascinerende dominoeffekt. Domino-brikkerne var bare udskiftet med dele fra den dengang nye Honda Accord.
Tandhjuls-videoen kostede ”kun” 10 mio. kr. at lave, men har fortsat status som en af de flotteste og mest succesfulde bil-reklamer, der er lavet i nyere tid: I løbet af det første døgn efter videoen var blevet vist på britisk tv, var der mere trafik på Hondas engelske hjemmeside end alle andre bilmærker havde tilsammen på en hel måned.
Klik her for at se Honda the Cog – og så kan du selv sammenligne med The Hands og bedømme, om Honda har begået en ny reklameklassiker.