Der er lagt op til øget konkurrence i miniklassen, når Peugeot lancerer den nye 208 til maj. Billigste diesel matcher lavpris-favoritter som Skoda og Kia.
Der går endnu et par måneder før Peugeot lancerer afløseren for den populære 207 herhjemme. Meget sigende for det franske bilmærkes spidskompetencer er Peugeot først ude med priserne for de dieseldrevne udgaver af den kommende 208 – og de ser lovende ud. Billigste variant med tre døre, basisudstyret Access (elruder, fjernbetjent centrallås, LED-baglygter og cd-radio) og 1,4 liters HDi-motor med 68 hk skal koste lige under 149.000 kr. inklusive levering. Den fem-dørs 208 Active (mellemste udstyrsniveau med aircondition, fartpilot, varme i forsæder og berøringsfølsom skærm med håndfri telefoni og usb-stik) med 92-hestes 1,6 HDi-motor holder sig lige under 199.000 kr.
Dermed lander Peugeot 208 diesel som forventet midt i minefeltet af populære minier. Til sammenligning koster storsælgere som Skoda Fabia og Kia Rio med 75 hestes dieselmotorer og omtrent samme udstyrsniveau som 208 Access henholdsvis 158.000 og 144.000 kr.
Peugeot 208 får Danmarkspremiere 12. maj. Blandt salgsargumenterne er en kraftig slankekur og nyudviklede, tre-cylindrede benzinmotorer, der reducerer forbruget og øger køreglæden.