Sedan-udgaven af Hyundai i40 er mindre praktisk, men også mere elegant og 25.000 kroner billigere end stationcar-udgaven.
På papiret fejler rummeligheden ikke noget: Sedan-udgaven af Hyundai i40 sluger over 500 liter, men som stationcar-fans ved, skal der også en stor bagklap til, når der skal hentes møbler i Ikea eller byggematerialer i Bauhaus.
Det er liebhavere til sedan-udgaven af Hyundai i40 helt sikkert ligeglade med. De vil dvæle ved og glæde sig over den dynamiske kileform, der nok er mindre praktisk, men til gengæld endnu mere elegant end på den ellers velskabte stationcarudgave af Hyundai i40.
Og nå ja, lige som det aldrig skader at se godt ud, så sparer de stilsikre sedan-fans 25.000 kroner på at droppe den store bagklap.
Hos konkurrenterne sparer man som regel 15.000 – 20.000 kr. på at ‘nøjes’ med sedanen.
Priserne for i40 sedan begynder ved 279.000 kr. for en 1,6 liters benziner med 135 hk og standardudstyr som ratbetjent radio og fartpilot, multijusterbart læderrat, usb-stik, bluetooth-forbindelse og aircondition. Varianterne med 1,7 liters dieselmotor på enten 115 eller 136 hk ventes at blive mest populære – priserne starter ved 309.000 kr. Dermed lægger Hyundai i40 sedan sig prismæssigt tæt på konkurrenter som eksempelvis Mazda 6 – men har dog et trumfkort i form af fem års garanti uden kilometerbegrænsning.
Hyundai i40 sedan har Danmarkspremiere 31. marts.