Efter tre måneder i Danmark har det nye bilmærke Zeekr leveret bil nummer 100. Fortsætter udviklingen, overhaler Zeekr alle andre nye Kina-mærker.
Zeekr har fart på. Efter blot tre måneder i Danmark har det nye, kinesiske bilmærke leveret bil nummer 100: En 7X til Lasse McCrae, der bor i Odense og derfor måtte helt til Hørsholm i Nordsjælland for at hente sin nye bil.
I skrivende stund har Zeekr nemlig kun tre forhandlere i Danmark – to i hovedstadsområdet og en enkelt i Aarhus. At det tynde forhandlernet kan levere 100 biler efter 92 dage understreger bare interessen for Zeekr.
”Vi er blevet taget utroligt godt imod af de danske bilkøbere. Jeg havde ærligt talt ikke forestillet mig, at vi efter kun 92 dage i Danmark skulle udlevere bil nummer 100. Og når vi ser på de nuværende ordrer, tyder alt på, at nummer 200 bliver leveret endnu hurtigere. Det er vi både stolte over og meget taknemmelige for,” siger Christian Lystoft, landechef for Zeekr Danmark.
Store ambitioner
Kunde nummer 100, Lasse McCrae, har fulgt Zeekr siden mærkets lancering i Danmark. Lasse kommer fra en lavere, premium elbil og var på udkig efter en højere model. At valget faldt på Zeekrs elektriske SUV 7X skyldtes kombinationen af design, komfort og teknologi.
”Jeg ville gerne op i højden og ledte derfor efter en elektrisk SUV til at køre langt i. Efter at have prøvet flere af konkurrenterne, stod det klart for mig, at Zeekr 7X havde det bedste mix af komfort, teknologi og oplevelse bag rattet. Jeg har faktisk været her tre gange – frem og tilbage fra Odense – for at være sikker på, at det var den rigtige bil. Det var det.”
Lasse er også den første i Odense, der får leveret en Zeekr 7X.

Mærket har store ambitioner i Danmark. Den danske importør arbejder på at have mellem seks og otte showrooms samt et udvidet, landsdækkende servicenetværk på plads i løbet af 2026.
Kan blive nummer 15 i Danmark
Zeekr indgår i den kinesiske Geely-koncern, der også ejer mærkerne Volvo, Polestar, Lotus og Lynk & Co.
Zeekr har rollen som Geely-gruppens ’tech-mærke’, der får ny teknologi først. Bl.a. har den 7X, som Lasse McCrae har købt, 800 volt-teknologi der giver ekstremt hurtig lynladning, og som først er på vej i koncernens andre bilmærker.
Sammen med et ry for at tilbyde velkørende biler, har det skabt positiv hype om Zeekr.
Noget tyder på, at hypen allerede slår igennem i Danmark. Hvis den danske Zeekr-organisationen kan holde dampen oppe, ser det positivt ud for det nye bilmærke. Fremskriver man den nuværende udvikling, svarer det til et årligt salg på ca. 3.800 biler. Det vil gøre Zeekr til det 15. mest solgte bilmærke i Danmark – foran Citroën og samtlige andre nye, kinesiske bilmærker.
100 biler på tre måneder fremskrives til 3.800 biler på 12 måneder? Der bliver du vidst nødt til at vise mellemregningerne for at jeg kan være med.