Karl, Opels første rigtige mikrobil, starter ved 84.000 kr., når den kommer til Danmark i juni. Fem døre og 75 hk bliver standard.
Priskrigen fortsætter ufortrødent i bilernes mindste klasse. De gode tilbud holder skærm ved skærm hos forhandlerne, og for nylig satte Suzuki trumf på ved at lancere den nye og rekordrummelige Celerio til priser fra 94.000 kr. inkl. levering og udstyr som bl.a. aircondition, fem døre, bluetooth og fjernbetjent centrallås.
Måske foranlediget af Suzukis stærke udspil annoncerer den danske Opel-importør nu priserne på konkurrenten Karl, der kommer til Danmark til juni. Opel overrasker ved at underbyde Suzuki og mange andre konkurrenter med en startpris på blot 84.000 kr. for en Karl med fem døre og en nyudviklet trecylindret motor med 75 hk som standard.
Dermed ser det ud til, at Opel mener det alvorligt med mærkets første mikrobil; det er en pris, der er designet til at køre Karl i stilling som et reelt alternativ til storsælgende mikroer som Peugeot 108, VW Up, Toyota Aygo, Skoda Citigo og Hyundai i10.
Udstyr koster
Basisudgaven af Opel Karl med Essentia-udstyr er dog en smule skrabet for at holde prisen nede. Vil du have komfortudstyr som aircondition, fartpilot, el-betjente sideruder, bluetooth forbindelse i radioen, ratbetjening af radio, el-betjente sidespejle med varme, højdejusterbart rat og førersæde, servostyring med city-mode og større 15” hjul, skal du af med 104.000 kr. for Enjoy-udstyret. Det er dog fortsat en stærk pris sammenlignet med konkurrenterne med tilsvarende udstyr.
Helt i tråd med konkurrenterne kan Opel Karl også privatleases til lave ydelser: Med 15.000 kilometers årlig kørsel kan Enjoy-udgaven privatleases for 1699 pr. måned over tre år med 9995 kr. i førstegangsydelse.
Ud over at være den første rigtige Opel i mikroklassen, er Karl spændende, fordi den angiveligt bliver blandt de mest rummelige biler i klassen og altid er udstyret med fem døre og fem siddepladser.
Læs mere: Her er Opels lille Karl