To uger efter premieren har 3.200 danskere bestilt en VW up! Priser fra 94.000 kr. lægger pres på søsterudgaverne Skoda Citigo og Seat Mii.
En ægte folkevogn til priser fra 94.000 kr. Dét er et budskab som danske bilkøbere kan forstå: Siden den officielle premiere 3. marts, har 3.200 danskere skrevet slutseddel på VW up! Interessen er så overvældende, at VW regner med at sælge 6.000 up! i år. Holder forudsigelsen stik, bliver VW up! med stor sikkerhed den mest solgte bil i Danmark i 2012. Til gengæld må købere typisk vente godt fire måneder på at få deres bil leveret, fortæller den danske VW-importørs pressechef, Søs Righolt Ilum.
Succesen lægger pres på de teknisk identiske søsterbiler Skoda Citigo og Seat Mii, der får dansk premiere henholdsvis først i juni og sidst i maj.
Nok er de en del af VW-gruppen, men da VW er hovedmærket og regnes for at være ”finere”, bliver de ifølge mærke-logikken nødt til at være billigere end up! Hverken Skoda eller Seat har dog endnu løftet sløret for deres priser – Skoda lover dog, at Citigo vil underbyde up!
Fem-dørs med aircondition
I forbindelse med biludstillingen i Geneve, løftede VW sløret for priserne på fem-dørs udgaven af up!, der forventes at blive den mest populære. Hvor en tre-dørs begynder ved 94.000 kroner inkl. levering, koster den fem-dørs yderligere 14.000 kroner, så priserne begynder ved 108.000 kroner for basisudgaven take up. For mellem- og top-udgaverne move up og high up er merprisen kun 10.000. Uanset udstyrsvariant har den fem-dørs udgave altid aircondition, hvilket gør denne variant til et særligt godt tilbud. Den fem-dørs up! har dansk premiere til sommer.