MG er klar med priserne på SUV’en S6 EV, der skal konkurrere med Tesla Model Y, VW ID.4 og Skoda Enyaq. Standardudstyret er nærmest komplet.
MG har lige så stille og i noget, der minder om diskretion, arbejdet sig op til at være det bedst sælgende af de flere end 20 nye kinesiske bilmærker, der er kommet til Danmark siden 2022.
I år har MG indtil videre solgt små 3.000 biler, hvilket gør mærket til det 17. mest solgte i Danmark med en markedsandel på 1,6 procent. Ikke direkte prangende, men et salg og en position, som langt de fleste kinesiske konkurrenter er meget langt fra og stadig kun drømmer om.
Gode køreegenskaber, lave priser
Opskriften har været aggressive priser på den kompakte MG4, men også nogle af de bedste køreegenskaber, som vi endnu har oplevet i kinesiske biler. Er man gammel nok, ved man, at MG har britiske rødder. MGs kinesiske ejere, statsejede SAIC Motors, sætter også pris på arven, og har bevaret en lille, men vigtig udviklingsafdeling i England.
Det er altså engelske ingeniører, der finpudser køreegenskaberne, og det drager samtlige MG-modeller fordel af.
Formentlig også mærkets nyeste model, den velvoksne el-SUV MG S6 EV.
Teknisk deler den platform med de mindre og velkørende MG 4 og MG S5. MG S6 er dog noget større. Med en længde på 471 cm, skal den konkurrere med nogle af Danmarks mest solgte elbiler som Tesla Model Y, VW ID.4 og Skoda Enyaq.
Lige under 300.000 kr.
Det afspejler priserne på MG S6. De begynder akkurat lige under 300.000 kr. for udgaven med baghjulstræk, 180 kW (245 hk) og et batteri på 77 kWh, der giver en rækkevidde på 530 km.
Dermed matcher MG S6 de billigste udgaver af konkurrenterne, men har typisk længere rækkevidde og mere udstyr.
Lynladning har aldrig været en spidskompetence for MG, og det gælder heller ikke S6. Selv om den har de lidt dyrere NMC-batterier (nikkel metal kobolt) end de LFP-batterier, som MG ellers sværger til, skal S6 bruge 38 minutter på at lynlade 10-80 procent. Det er til den langsomme side i dag, til trods for at MG S6 både har varmepumpe og forvarmning af batteriet.
Lang udstyrsliste
Mens MG således ikke rent teknisk lægger sig i front, er der anderledes værdi for pengene, når man kigger på listen over standardudstyr. MG S6 kommer kun i ét udstyrstrim. Det hedder meget passende Luxury og indeholder stort set alt, man kan drømme om. Vi nævner i flæng: Head-up display, trådløs Apple CarPlay / Android Auto, 360° kamera, trådløs mobilopladning, el-bagklap, varme i for-, bagsæder og rat, ventilation i forsæderne, to-zoners klimaanlæg, P-sensor for og bag samt elektrisk justerbare forsæder.
Komfort er også rummelighed. MG hævder at S6 har et af klassens mest gæstfrie bagsæder, mens bagagerummet er på 493 liter suppleret af et frunk på op til 86 liter.
Vil du have flere kræfter, koster Performance-udgaven med to motorer, firehjulstræk og 266 kW (362 hk), 540 Nm og en rækkevidde på op til 485 km 340.000 kroner.
Her klares 0–100 km/t på blot 5,1 sekunder, hvilket placerer MG S6 blandt de hurtigste elektriske SUV’er i klassen. Begge varianter er godkendt til at trække 1.500 kg.
Danmarkspremiere i starten af 2026
MG S6 får officiel Danmarkspremiere i begyndelsen af 2026. Med sin entre i den populære klasse for mellemstore el-SUV’ere har den potentiale til at styrke MG’s position som det bedst sælgende Kina-mærke i Danmark.
Også selv om MG S6 overrasker ved ikke for alvor at underbyde konkurrenterne på prisen.
MG S6 EV
Elektrisk SUV med plads til fem og baghjuls- eller firehjulstræk.
Længde/bredde/højde: 471/191/166 cm
Akselafstand: 284 cm
Bagagerum/frunk: 674(1.910)/124 liter
Batteri: 77 kWh
Ladekapacitet: 11/144 kW
Lynladning 10-80 pct.: 38 min.
Motor, RWD: 180 kW (244 hk), 0-100 km/t på 7,3 sek.
Motor, AWD: 266 kW (361 hk), 0-100 km/t på 5,1 sek.
Rækkevidde: 526 - 482 km
MG S6 lanceres i Danmark i starten af 2026.





