Kevin-effekten skal sælge flere Renault’er

Kevin Magnussens kontrakt med Renaults Formel 1 team har sat danske motorsports-entusiaster i ekstase. Det kan øge salget herhjemme, mener den danske importør.

Renaults danske pressechef Søren Hyltoft har det i øjeblikket lidt som Jeppe, der vågner i baronens seng. Det er næsten for godt til at være sandt…

Det går helt amok,” siger Søren Hyltoft om den bølge af opmærksomhed, der lige nu er om Kevin Magnussen, som for en måneds tid siden indgik kontrakt med Renaults fabriksteam i Formel 1, og som også har bragt Renault på manges læber herhjemme.

Vækst i dansk fangruppe
Han har endnu ikke tal for stigningen i trafikken på hjemmesiden renault.dk og de sociale medier, men steget er den. En opgørelse fra den danske Kevin Magnussen F1 Fan Gruppe på Facebook viser, at interessen for det danske racer-es er enorm, og at den er vokset eksplosivt med indgåelsen af den nye kontrakt.

“Vi har helt sikkert set en stigende interesse. Siden rygterne begyndte at florere omkring Kevins mulige kontrakt med Renault, har vi indtil nu fået cirka 2.000 nye medlemmer i gruppen,” siger Allan Melsen, der er medstifter og administrator af Kevin Magnussen F1 Fan Gruppe.

Han oplyser til Hvilken.bil.dk, at medlemstallet er steget med over en tredjedel på kort tid til nu over 8.000 og er i stadig vækst. Søren Hyltoft fortæller til Hvilkenbil.dk, at Renault i Danmark ikke har haft indflydelse på indgåelsen af aftalen, men det gør ikke glæden over det dansk-franske samarbejde mindre.

“Det er en ren appelsin i turbanen for os,” siger Søren Hyltoft, og det skal selvfølgelig udnyttes, slår han fast.

Allerede den 3. februar, da det officielt blev meldt ved en stor event i Paris, at Kevin Magnussen var teamets nye kører, havde Renault i Danmark indrykket helsides annoncer i de store dagblade med en velkomst til Kevin og et billede af raceren. Og der er ifølge Søren Hyltoft mange planer for, hvordan Kevin Magnussen kan indgå i markedsføringen af Renault herhjemme.

“Vi kan ikke mærke det på salget nu og her, men det er klart, at vi har fået et godt redskab til markedsføring af vores biler. Og vi har mange planer i skuffen for at aktivere Kevin,” siger Søren Hyltoft.

Kan give ekstra løft i salget
Renault regner med en fremgang i bilsalget i 2016 på 10 pct. sammenlignet med 2015.

“Vi planlægger at vokse med cirka 1.200 solgte biler i 2016, men det har vi planlagt at gøre før Kevin kom til.”

Søren Hyltoft håber dog, at Kevin-effekten kan give et ekstra løft i salget.

“Vi får mulighed for at markedsføre nogle lidt mere sportslige Renault’er herhjemme. Det betyder bedre branding og alt andet lige burde kombinationen betyde mere synlighed – og potentielt flere solgte biler,” lyder det optimistisk fra Renaults danske pressechef, uden at han dog vil sætte procenter på, hvad unge Magnussen kan betyde for salget.

Lige nu har Kevin Magnussen en lysebrun metallic Renault Kadjar stillet til rådighed som ‘firmabil’, men snart får han en Talisman – Renaults bud i den store firmabilsklasse – i stedet. Talisman’en lanceres i Danmark i uge 20, hvis du drømmer om at blive lige så godt kørende som Kevin, men har erkendt, at det ikke bliver i en F1’er.

Besøg den danske F1 Facebook Fangruppe for Kevin Magnussen her

Læs mere om Kevin Magnussens firmabil her: Renault siger adieu Laguna – bonjour Talisman

[email protected]

Skriv en besked

Please enter your comment!
Please enter your name here