Opel bekræfter discountmodeller

Nye serie af billige biler skal kapre tidligere Chevrolet-kunder, siger Opels finansdirektør Michael Lohscheller.

GM gjorde for nylig status over koncernens europæiske kursændring, hvor 1.900 forhandlere på tværs af Europa fik trukket deres Chevrolet-biler ud af salgslokalet.

Opels økonomidirektør Michael Lohscheller konstaterede ved en pressebriefing i Frankfurt, at 85 procent af de forhandlere, som tidligere solgte Chevrolet, nu sælger Opel.

Annulleringen af Chevrolets europæiske invasion kom netop fordi GM kunne se, at det billige, semi-koreanske mærke kannibaliserede på skrantende Opel.

Før i tiden kom en kunde ind til en forhandler for at se på en Opel og endte med at køre derfra i en Chevrolet”, siger Michael Lohscheller ifølge nyhedsbureauet Reuters.

Finansdirektøren tilføjer, at GM med tilbagerulningen af Chevrolet ikke vil lade de prisbevidste kunder helt i stikken. Opel vil derimod udvikle en serie af modeller, som er direkte målrettet tidligere Chevrolet-kunder.

GM har gjort genrejsningen Opel til koncernens top prioritet efter at have genereret tab på 100 milliarder kroner over de seneste 12 år. Opels markedsandel i det vestlige Europa steg med 10,3 procent til 7,6 procent i juni, og ifølge Lohscheller er der grund til at tro, at den positive udvikling vil fortsætte med den nye satsning.

“Opel har fået mere plads i udstillingslokalerne. For os er det en rigtig god mulighed for at styrke Opel-brandet. Vi vil forsøge at kapre kunder, som er i lavpris-enden af markedet.”

Hvornår de nye billige modeller lanceres, melder historien endnu intet om. I første omgang satser Opel på, at den nye Opel Corsa kan trække et solidt salg med sin hidtidige årlige volumen på 370.000 enheder.

Læs også: Opel overvejer billigmærke 

[email protected]

Skriv en besked

Please enter your comment!
Please enter your name here