Renault skærper tilbud på privatleasing

Elbilen og Årets Bil i Europa, Renault Scenic, kan nu leases fra 3.895 kr. om måneden. Konkurrencen på privatleasing af elbiler er skærpet.

Priskrigen på elbiler er rykket ind på markedet for privatleasing. Stadig flere bilmærker skærper deres tilbud på privatleasing af elbiler. Senest Renault, der nu sænker den månedlige ydelse for mærkets to elbiler.

Mest iøjnefaldende på Årets Bil i Europa 2024, Renault Scenic E-Tech. Den kan nu privatleases for 3.895 kr. om måneden for den billigste variant med 420 km rækkevidde og 10.000 km årligt. Førstegangsydelsen er 9.995 kr.

For mange danskere vil udgaven med større batteri, 625 km rækkevidde og 15.000 km årligt dog være mere attraktiv. Her er den månedlige ydelse 4.495 kr. og førstegangsydelsen den samme, altså 9.995 kr. Leasingperioden er fire år, men aftalen kan frit opsiges efter ét år.

Renault Scenic E-Tech med 625 km rækkevidde og Techno-udstyr kan også købes for 365.000 kr. Dermed udgør de samlede udgifter for privatleasing over tre år, som typisk er den periode, man sammenligner med, 47 pct. af nybilprisen. Som tommelfingerregel skal leasingudgifterne over tre år være under halvdelen af nybilprisen før privatleasing er attraktivt – og nærmer du dig 45 pct. eller derunder, er der tale om et godt tilbud.

Ingen bekymring om værditab

Fordelen ved privatleasing er, at du præcist kender dine månedlige udgifter til din bil og ikke skal bekymre dig om værditabet, når bilen engang skal sælges. Særligt for elbiler, hvor udviklingen går stærkt og priserne løbende falder, kan privatleasing være det sikre, fornuftige valg. Køber og beholder du din bil i en seks år eller mere, vil det dog som regel være billigere at eje, fordi værditabet flader ud, jo længere du ejer bilen.

megane
Renault har også et godt privatleasing-tilbud på Megane E-Tech. Den er også blevet sat ned i pris igen-igen. Denne gang med 15.000 kr.

Udover Scenic sætter Renault også leasingydelserne ned for den mindre Megane E-Tech. Her starter den månedlige ydelse fra 3.495 kr. for udgaven med 440 km rækkevidde og Techno-udstyr. Leasingperioden løber i fire år og gælder 10.000 km årligt. Kører du 15.000 km årligt, stiger ydelsen til 3.695 kr.

Samtidig har Renault sat prisen ned med 15.000 kr. – fra 300.000 til 285.000 kr. Det betyder, at privatleasing over tre år/45.000 km også udgør lige under 47 pct. af nybilprisen for Megane E-Tech.

Ifølge den danske Renault-importør gælder tilbuddene ’så længe lager haves’. Du kan se mere om de forskellige muligheder her.

Lynanalyse: Overskudsbiler presser priserne

At priskrigen på elbiler nu også gælder privatleasing, har den samme årsag: Særligt i Europa går salget af elbiler netop nu trægt. Lagrene af usolgte elbiler hober sig op, især i Sydeuropa. Længere nordpå, i Danmark og Norge, sælges der til gengæld masser af elbiler. Derfor sender bilmærkerne deres usolgte elbiler til bl.a. Danmark, hvor importørerne kan få dem til attraktive priser.

Alt tyder på, at den udvikling vil fortsætte noget tid endnu. Som bilkøber kan du med andre ord se frem til stadig flere gode tilbud, både på privatleasing og køb.

Markedet for elbiler er lige nu ’købers marked’. Om du skal købe eller privatlease er et temperamentsspørgsmål: Leasing er stadig lidt dyrere end at eje, men værd at overveje, hvis du ikke vil bekymre dig om værditab tre-fire år ud i fremtiden.

[email protected]

Skriv en besked

Please enter your comment!
Please enter your name here