BYD sænker priserne på tre modeller Tang, Seal U og Sealion 7 med op til 60.000 kroner. Prisfaldet kører foreløbig resten af 2025.
Kinesiske BYD har store ambitioner i Danmarks og resten af Europa. Men i ellers elbil-begejstrede Danmark kniber det for BYD at bide skeer med især VW-familien. Mens elbiler fra VW, Skoda, Audi og Cupra konsekvent topper salgslisterne, skal vi ned på plads 69, før vi finder en BYD på listen over bilsalget i sidste måned: En Sealion 7, som blot 45 danskere købte i august.
Kigger man på årets først otte måneder generelt, ser det ikke meget bedre ud. Her var BYD det 19. mest solgte bilmærke i Danmark. I øvrigt overgået af kinesiske konkurrenter som MG og Xpeng.
Lavere priser skal øge salg
Man skal ikke være professor for at regne ud, at det salg slet ikke harmonerer med kinesiske BYDs ambitioner om at blive et førende bilmærke på vores breddegrader. Trods et bredt modeludvalgm en position som verdens største elbilproducent og en vis fremgang i Europa, har BYD endnu et gennembrud til gode herhjemme.
Derfor er det ikke overraskende, at den danske BYD-importør Nic. Christiansen Gruppen endnu en gang forsøger sig med det ældste salgs-fif af dem alle: Lavere priser.
Hele tre BYD-modeller får et gok med prishammeren.
Spar 60.000 kr. på flagskibet
Størst prisfald er der på den syv-personers SUV Tang. Den findes kun i én, topudstyret version med det sigende navn Flagship, og sættes nu ned fra 490.000 til 430.000 kr. – alt så en solid besparelse på 60.000 kr.
BYD Tang er virkeligt et flagskib med to elmotorer med tilsammen 517 hk, firehjulstræk og et kæmpe-batteri på 109 kWh, der giver en rækkevidde på op til 530 km.
40.000 kr. rabat på Seal U
Besparelsen er lidt mindre på Seal U, der bedst kan betegnes som en kortere Tang med fem siddepladser og mindre motorkraft.

Seal U nøjes med én elmotor og forhjulstræk og kommer i to udgaver, der begge har godt med udstyr: Comfort fra 280.000 kr. og Design fra 300.000 kr. – det er 40.000 kr. under den tidligere pris for begge modeller.
Comfort-udgaven har en rækkevidde på op til 420 km og et batteri på 71,8 kWh, mens Design-udgaven, har en rækkevidde på op til 500 km og et batteri på 87 kWh. Uanset udstyrsvariant yder begge modeller 218 hk og må trække 1.300 på krogen.
Mest populær – mindst rabat
Tredje og sidste tilbud er på BYD Sealion 7, der er en sporty SUV med plads til fem. Den sælger bedst af de tre BYD-elbiler og har det mindste prisfald.
Sealion 7 fås i tre udstyrsvarianter – Comfort, Design og Excellence.
Comfort-modellen har et 82,5 kWh batteri, en rækkevidde på 482 km og baghjulstræk. Startprisen er nu 330.000 kr. mod tidligere 340.000 kr., så her er besparelsen mere beskedne 10.000 kr.
Design-varianten har samme 82,5 kWh batteri men også firehjulstræk, en samlet ydelse på 390 kW (530 hk) og en rækkevidde på 456 km. Her er prisen sat 20.000 kr. ned – fra 375.000 til 355.000 kr.
Topmodellen Excellence er også blevet 20.000 kr. billigere – prisen er faldet fra 390.000 kr. til 370.000 kr.
Excellence er udstyret med et større 91 kWh batteri med en rækkevidde på op til 502 km, læderinteriør og head-up display.
Tilbud året ud
Alle tre modeller leveres med BYD’s seks års garanti eller 150.000 km, afhængigt af hvad der kommer først. Elmotoren er dækket i 8 år eller 150.000 km, mens batteriet har hele 8 års garanti eller op til 200.000 km.
De nye priser på Tang, Seal U og Sealion 7 gælder året ud ved indregistrering senest den 31. december 2025.
Igen er jeg efterladt med tanken om at jeg ikke helt forstår den hype der er omkring Kinesiske elbiler. 109 kWh og en rækkevidde på 530 km? Det er jo absurd ringe.