Let leasing tiltrækker mikrobilskunder

Storbyhit: Peugeot 108 rykker fra Citroën C1 og Toyota Aygo takket være leasing med lav førstegangsydelse og kort binding.

Enten skal det være en VW Up – mikrobilernes svar på iPhone – til de stilbevidste, eller også skal det bare være billigt og uforpligtende. Sådan kan man resonere ud fra de seneste tal for indregistreringer af nye biler samt et attraktivt leasingtilbud til private fra Peugeot i Danmark.

Privatleasingkonceptet, 108 EasyLeasing, som det hedder, blev lanceret den 1. oktober, og siden har mere end 1.500 kunder benyttet sig af tilbuddet, oplyser Peugeot. Det rykker 108’eren op på salgslisten – kun en træskolængde efter nærmest urørlige VW Up helt i toppen.

1.295 kr. i førstegangsydelse
Førstegangsydelsen i leasingtilbuddet på 108’eren er 1.295 kr. for en 1.0 VTi 69 hk 3-dørs eller 1.395 kr. for en den 5-dørs. Det betyder, at det ikke er nødvendigt at optage et lån i banken, og samtidig undgår man at binde et større beløb i en bil, som skal afleveres igen.

Den månedlige ydelse er ligeledes lav; på henholdsvis 1.295 kr. eller 1.395 kr. afhængig af version, og bindingsperiode er kun på 12 måneder.

Redaktør på hvilkenbil.dk Jens Velling vurderer, at leasingtilbuddet med lav førstegangsydelse, lav månedlig ydelse og kort bindingsperiode, har en afgørende betydning for at Peugeot 108 i oktober indtog 2. pladsen på De Danske Bilimportørers salgsliste for nye biler.

”Hvis man går og drømmer om en lille bil til at lette hverdagen, er det let og uforpligtende at komme i gang helt uden lån i banken, og det tiltaler mange – ikke mindst singler og den nystartede familie,” siger Jens Velling.

I oktober blev der indregistreret 555 Peugeot 108’ere, mens ’søsterbilerne’ Toyota Aygo og Citroën C1, der bygges på samme platform på samme fabrik, kun nåede plads 13. og 14. på salgslisten med henholdsvis 385 og 369 biler. Toyota har godt nok et leasingtilbud på Aygo, men her er førstegangsydelsen 9.995 kr. en helt anden snak, den månedlige ydelse 1.695 kr., og bindingstiden er tre år. Citroën tilbyder slet ikke leasing på C1. Heller ikke de andre mærkers mikrobiler fås til et leasingtilbud, der matcher.

Jens Velling peger på, at Peugeot 108 i måneden før måtte tage til takke med en 11 plads og 327 indregistrerede biler.
”Så ingen tvivl, om at det uforpligtende leasingtilbud har formået at aktivere nogle kunder,” siger redaktøren.

Og noget tyder på, at succesen med leasingaftalerne fortsætter i november.

”EasyLeasing-konceptet er i den grad slået igennem hos danskerne og mere end 1.500 kunder har allerede tegnet en aftale. Konceptet rammer ligesom 108´eren en bred målgruppe, dog oplever især yngre mennesker og familier med ønske om bil nummer to, at EasyLeasing er skræddersyet til deres behov,” bekræfter PR- og informationschef i Peugeot, Hanne Langsig Sørensen.

Hun oplyser desuden, at 108 EasyLeasing især er en succes i storbyerne, som er karakteriseret af en yngre population. Mere end 35 % af EasyLeasing-kunderne er bosiddende i Storkøbenhavn, men også i storbyer som Ålborg, Århus og Odense er der fart på 108 EasyLeasing.

Læs også:

TEST: Fortiden indhenter Peugeot 108

TEST: Toyota Aygo med mere go’

Citroën starter priskrig blandt minier

Top 20 for personbiler, Okt. 2014

Plac. Mærke/model Antal Andel
1 VW Up 860 5,3%
2 Peugeot 108 555 3,4%
3 VW Polo 538 3,3%
4 VW Golf 524 3,2%
5 Ford Fiesta 464 2,8%
6 Skoda Octavia 456 2,8%
7 Peugeot 308 429 2,6%
8 Hyundai I20 418 2,6%
9 Skoda Citigo 408 2,5%
10 Toyota Yaris 408 2,5%
11 Peugeot 208 401 2,4%
12 Kia Picanto 400 2,4%
13 Toyota Aygo 385 2,4%
14 Citroën C1 369 2,3%
15 Nissan Qashqai 360 2,2%
16 Citroën C4 Cactus 352 2,2%
17 Renault Clio 299 1,8%
18 Mitsubishi Space Star 298 1,8%
19 BMW 3 274 1,7%
20 Ford Ka 264 1,6%
Total top 20 8.462 51,7%
Øvrige 7.908 48,3%
Total 16.370 100,0%

 

[email protected]

Skriv en besked

Please enter your comment!
Please enter your name here