Danske bilejere: Gut, besser, BMW

biltyve

FDM og Loyalty Groups AutoIndex kårer BMW’s bilejere til de mest tilfredse. Det er fjerde år i træk BMW topper i tilfredshed.

Danskerne er generelt blevet mere tilfredse med deres biler, viser FDMs AutoIndex 2015-undersøgelse, der toppes af tysk trio. Og BMW er fortsat bilejernes liebling nummer ét. Sydtyskeren topper for fjerde år i træk FDMs AutoIndex som det mærke, bilejerne samlet set er mest tilfredse med, oplyser FDM i en pressemeddelelse.

På de to efterfølgende pladser har Mercedes og Audi byttet plads i forhold til sidste års undersøgelse. Det er 13. gang, FDM beder bilejerne vurdere tilfredsheden med deres bil, som tilsyneladende bare fortsætter med at stige og i 2015 er højere end nogensinde.

I gennemsnit er den samlede tilfredshed steget med 1,7 pct. i forhold til sidste år.

”Spørger man bilejerne, er der ikke mange fingre at sætte på BMW. Ikke bare kvaliteten er i top, men man har også formået at højne oplevelsen på værkstedet og hos forhandleren, hvilket altså er med til at gøre BMW-ejerne de mest tilfredse bilejere,” siger FDM-magasinet Motors chefredaktør, Bo Christian Koch, og tilføjer:

”Nok så interessant er det, at bilejernes tilfredshed generelt fortsætter med at stige. Det viser, at mens forhandlere og importører ikke kan gøre meget ved, hvor godt bilerne er skruet sammen, kan de løfte oplevelsen af bilejerskabet på andre områder, hvilket de er lykkedes med de senere år. Det er selvsagt noget, FDM som forbrugerorganisation hilser velkomment,” lyder det fra chefredaktøren.

I årets AutoIndex indtager Fiat den kedelige sidsteplads blandt de i alt 22 bilmærker, der er med i undersøgelsen. Den plads har de senere år ellers tilhørt Chevrolet, som dog trækker sig fra det danske marked i år og derfor ikke er med.

FAKTA om AutoIndex:

Mere end 31.000 danske privatbilejere har i år deltaget i AutoIndex.

De har svaret på næsten 120 spørgsmål om deres bil.

AutoIndex er gennemført af Loyalty Group for FDM i perioden januar-marts 2015.

I det samlede svar vægtes bilens kvaliteter med 40 procent, mens vurderingen af værksted, forhandler og loyalitet over for mærket vægtes med hver 20 procent.

Hele AutoIndex 2015-undersøgelsen kan læses i Motors majnummer, der udkommer fredag den 24. april.

Læs også: 40, fed og slet ikke færdig med BMW 3-serie

[email protected]

Skriv en besked

Please enter your comment!
Please enter your name here