Toyota C-HR+ starter lige under 300.000 kr., når den kommer til Danmark i starten af 2026. Udstyret er omfattende og rækkevidden over 600 km.
Over 600 km rækkevidde og masser af udstyr pakket ind i skarpt design. Toyota opruster i kampen om elbilkunderne med den sportslige SUV C-HR+, der kommer til Danmark lige efter årsskiftet.
Nu melder den danske importør priserne ud, og de ser også skarpe ud. Basisudgaven Active klemmer sig akkurat under den vigtige 300.000 kroners grænsen med et prisskilt på 299.990 kr. Og modsat en konkurrent som Tesla, der ‘stripper’ Model Y for at presse prisen ned i samme luftlag, er der ikke noget skrabet over den billigste C-HR+.
Prisen inkluderer et 77 kWh-batteri, der giver en rækkevidde på 609 km. Elmotoren trækker på forhjulene med 165 kW (224 hk). Modsat tidligere har Toyota skruet op for lynladningen. Med en max-effekt på 150 kW tager det ca. 30 minutter at lynlade fra 10 til 80 procent. En indbygget forvarmer, der både kan aktiveres manuelt og automatisk, sørger for, at det også kan lade sig gøre i koldt vejr.
Meget standard-udstyr
Toyota-fans kan også varme sig ved tanken om alt det komfort og sikkerhedsudstyr, der er standard.
Active er bl.a. født med 18-tommer alufælge, LED-lygter, to-zonet klimaanlæg, 14-tommers betjeningsskærm med navigation på dansk, bakkamera, mørktonede ruder, trådløs Apple CarPlay og Android Auto, el-bagklap, nøglefri betjening, adaptiv fartpilot, sædeindtræk i delkunstlæder, ratvarme, to trådløse smartphone-opladere og den varmepumpe, der er vigtig i det kølige danske klima.
Sikkerhedspakken Safety Sense 3 med adskillige aktive sikkerhedssystemer og førerassistentsystemer er også standard.
Potent topmodel
Er det ikke nok, fås C-HR+ også med to elmotorer og træk på alle fire. Med en samlet ydelse på 252 kW (353 hk) er den blandt Toyotas kraftigste familiebiler nogensinde.

Modsat udgaven med forhjulstræk kan firehjulstrækket kombineres med Executive-udstyr som 20-tommer hjul, sortlakeret tag, 360 graders panorama-kamera, parkeringsassistent, indbygget 22 kW oplader og el-justerbart førersæde.
De danske priser er endnu ikke klar for topmodellerne.
Billigere udgave på vej
På et senere tidspunkt kommer C-HR+ også i en billigere udgave med et batteri på 58 kWh og en forventet rækkevidde på 456 km. Elmotoren yder mere beskedne 123 kW (167 hk), men gøre Toyota C-HR+ i stand til at konkurrere med de billigste udgaver af populære elbiler som Skoda Elroq, Ford Explorer og den kommende Citroën ë-C5 Aircross.
C-HR+ bliver den tredje dedikerede elbil fra Toyota og placerer sig mellem den større bZ4X og den nye, mere kompakte Urban Cruiser, der er på vej til Danmark til priser fra 235.000 kr.
Toyota åbner for konfigurering og bestilling af C-HR+ senere i oktober.